Sunday, December 14, 2014

רכיבת אופניים משפחתית בשביל סובב עמק יזרעאל המערבי, דצמבר 2014

עמק יזרעאל נחצה בימים אלה על ידי מסילת הרכבת העתידה לדהור בו בעוד שנתיים
ועדיין, למרות עבודות הסלילה, העמק עומד ביופיו, בכל עונה- הוא נצבע בצבע ייחודי לה ומצמיח יבולים אופיניים.את השביל הסובב בחלקו המערבי של העמק רכבנו עשרות פעמים וכל פעם הוא מקסים מחדש

הפעם יצאנו לרכיבה עם ליאורה וחמשת ילדיה: אחת פעוטה בעגלה, שניים צעירים על טנדם, עוד שניים ברכיבה עצמאית, וליאורה עצמה- שהעידה על עצמה שלא רכבה כבר לפחות 30 שנה... המסלול מתאים מאוד לרוכבים מתחילים, לילדים הרוכבים עצמאית, לעגלות ולטנדם. המסלול כמעט שטוח לגמרי, אם כי ארוך יחסית

סיפור המסלול: את הרכב מחנים בתחנת רכבת העמק העתיקה שנמצאת סמוך לכיכר הכניסה לכפר יהושע. מתחילים ברכיבה זהירה לכיוון מזרח, על כביש הגישה לבסיס רמת דוד. מול שער הבסיס פונים ימינה וממשיכים לכיוון דרום, עד המפגש עם מסילת רכבת העמק החדשה, לפני הפסים- פונים שמאלה וממשיכים מזרחה לאורך המסילה. כאשר מגיעים סמוך לאגם כפר ברוך- פונים צפונה לכיוון גבת. סמוך גבת פונים שוב שמאלה- לכיוון קיבוץ רמת דוד. עולים על כביש הגישה לבית הספר, חוצים בזהירות ייתרה את כביש הגישה הצפוני לבסיס, וליד מגדל השמירה הישן גולשים מערבה לכיוון בית שערים. בצומת ה-טי פונים שמאלה, חוצים גשר אירי שתמיד זורמים בו מים (בחורף כמובן יותר מאשר בקיץ) וממשיכים דרומה לכיוון הכניסה המערבית לבסיס רמת דוד. סמוך לכניסה, פונים מערבה אל כביש הגישה- בדרך חזרה לרכב

1 comment:

אלה לא קלישאות,
    כך בדיוק הרגשתי היום בטיול האופניים הנפלא והכייפי כל כך
    בו לקחתי חלק בליוויים המקצועי ,הסבלני והמסור ביותר של ניבה קרן אור גולדצוויג
    ובנזוגה דני קרן אור גולדצוויג,ביחד עם חמשת ילדיי הצעירים.
    סבבנו את העמק ,הציוד ברובו המכריע שלהם,היה כיף ונפלא ונהדר,
    ובסוף חיכו לנו סושי מדהים,פוקאצ'ה ,ירקות,תה קפה
    וחיוכים שלא נגמרים.
    צרו אתם קשר מהר מהר מהר לשריין לכם טיול,
    כי את התענוג המשפחתי הזה אסור לפספס!!!