Wednesday, May 13, 2015

על אוכפים וכאבי תחת

אוכף: מושב עור רחב שמניחים על גב הסוס על מנת שהרוכב יוכל לשבת בנוח ולא ליפול. במקרה שלנו, מושב צר וקשיח שמתדפק על שערי צוואר הרחם ומאיים לחצות אותי לשניים מלמטה
הציטוט הזה לקוח מ"אופניים מא' עד ת' " - מילון האופניים המשעשע שכתבה ליאת רוזנפלד אי שם בשנת 2007 ואם אני זוכרת אותו - זה סימן שהוא הסתמן אצלי כחזק
(כדאי לכם להכנס ללינק הזה כי יש שם עוד כמה פנינים ששוות חיוך)

נזכרתי בציטוט הזה לאחר שבחודש שעבר רכבתי בערך 50 ק"מ בשטח, באיזה יום ראשון פנוי במיוחד, ואוכף האופניים שלי, שעד אז היה עבורי בגדר "נסבל" ולא דאגתי להחליפו (כי תמיד יש הוצאות דחופות מזה) - פתאום אכן איים לחצות אותי
אווצ'! ויותר גרוע מזה
וכשכואב למטה- משנים תנוחה לידיים- מה שמהר מאוד מוביל לכאב גב עליון. ואז לכאבים נוספים
וזה לא נגמר

*

     בעבר הרחוק, כששי היתה קטנה, כבר רכבתי נפחים גדולים. אז זה היה על אוכף של וולו די2
אחרכך מכרתי את האופניים ההם יחד עם הכסא, וממילא ירדתי בנפחים
עכשיו, לאחר ששוב נדבקתי בחיידק האתגרי, עלתה מחדש מחשבת העבר לצאת לטיול בעולם באופניים- והתחלנו לרכב להנאתנו מרחקים ארוכים יותר
 הצורך במושב איכותי, אכן התדפק על שערי צוואר הרחם שלי. כאמור

כאן זה המקום להודות באמת המרה: רוב אוכפי האופניים שמיוצרים לרוכבים מקצועיים הם אוכפים אכזריים למדי אם בוחנים אותם מול התחת הממוצע
גם כשקונים אופניים חדשים- גם אם הם אופניים טובים מפירמה ידועה- הם לא יגיעו עם אוכף נוח
לעיתים, גם כשתחליטו ללכת ולהשקיע ממיטב כספכם בהחלפת אוכף, יציעו לכם בחנות האופניים אוכפים יקרים להחריד, שלהבנתי מתאימים יותר לרוזן דה סאד
 (אני לא ממציאה. ראיתי את זה קורה במציאות)

ואני, אני רציתי למצוא משהו שישיהיה לי נוח. שלא יכאב לי. ידעתי שאין מצב לרכוב מרחקים כשכואב לי
כעבור שבוע בו "חרשתי" את האינטרנט בנסיון למצוא את האוכף שיתאים לי- והתייאשתי- נגשתי למוחכוורת הגדול ביותר שאני מכירה, ופרסמתי בכל הפורומים הרלוונטיים בפייסבוק, גם באנגלית, את השאלה הזו
שאלה לנשים שרוכבות אופני שטח בנפחים גדולים: על איזה אוכף אתן רוכבות? הבו לי תובנות, עדיף כולל הפניה למקום קניה אדאלי
(שואלת זו שמחפשת את הגביע הקדוש. עדיין לא מצאתי)
וחיכיתי לתשובות

*

צירופי המילים "כואב לי התחת" "אני אזדקק לפרוקטולוג" "כואבות לי ביצים" "אני לא יכולה ללכת מרוב כאב" נשמעו לא מעט כשהתחלנו ללוות אנשים ברכיבות אופניים. גם נשים וגם גברים. גם על האופניים "שלנו" וגם על האופנים שהביאו איתם מהבית

באופן מפתיע (עבורי) העניין הכאוב הזה (תרתי משמע) הוא לא נושא מדובר בפורומים של רכיבת האופניים
 עם זאת, בקבוצת הפייסבוק בייקפאקניג, הפורום בו מתכנסים אנשים אשר רוכבים שטח בנפח גבוה בהגדרה, נפתח בעקבות השאלה שהעליתי דיון רחב ומעניין, ושם קיבלתי מטלי הברפלד את אחת התשובות המחכימות ביותר, לשאלה ששחררתי
זה עניין כל כך אישי. לכל אחת מתאים משהו אחר. בדיוק כמו אצל הגברים. זה עניין של ניסוי וטעייה -ותהיה

 אני מניחה, אגב, שגם המשקל שלי, הוא גורם משפיע במשוואת הכאבים. והרי מרבית הרוכבים שרואים בצידי הכביש ובשבתות בשטח-  הם אנשים קלי משקל. אך דני ואני איננו רזים, ורוב הנשים והגברים הרוכבים אתנו הם אנשים מהישוב, במגוון משקלים ומבני גוף , שהאופניים עבורם הם דרך להנות עם המשפחה - וזהו. והנאה -לא תושג בכאב ישבן

הנה קטע משיחת וואצאפ, עם לקוחה חדשה


זו  שיחה אופיינית למדיי והשיחות האלה היו הסיבה העקרית שבגינה הבנו שלפני כל דבר אחר כמעט, חשוב שנשקיע באוכפים נוחים ומפנקים. והשקענו בנדיבות רבה
כי אנחנו באמת מאמינים שכאב בישבן או באבר המין - הוא משהו שיש להוציא לגמרי מהמשוואה, הוא דבר שלא צריך לקרות ברכיבה על אופניים

 באשר לאוכף שלי, בדקתי כמה אוכפים שהומלצו לי בפורומים השונים, כולל הברוקס והאדאמו שהומלצו בחום- ולא אהבתי. דני אגב רוכב על הברוקס ונכון לעכשיו טוען שהוא האוכף הנהדר ביותר עליו רכב מעולם. לי הוא לא התאים בכלל
כיוון שזכרתי לטובה את הוולו היה לי אי פעם- חיפשתי את הוולו אנדזון  שהומלץ לי על ידי קרן מרץ, אבל בכל החנויות אמרו שהוא אזל ויקח לפחות חודש וחצי עד שיחזור למלאי. הזמנתי אותו והתבאסתי בשקט
אחרי כמה ימים גיליתי שיש לנו בבית אוכף וולו קרוסבואו שהגיע עם אופניים שרכשנו לעסק, ולמרות שבהטוויה שלו הוא מיועד לגברים - כל הגברים שרכבו עליו אצלנו - הרגישו בו מאוד מאוד לא נוח

ואז, אמרתי לדני- תרכיב לי אותו. משהו במראה שלו, בצורה שלו, סקרן אותי
הנה הוא




מאז 13/5/15, אני רוכבת עליו - ונעים לי כרגע איתו. יחד עם זאת, אני מזכירה לעצמי שזו רק מסקנת ביניים. זו מסקנת ביניים כי עדיין לא רכבתי עליו מעל 60 ק"מ שטח רצוף ביום אחד, ומה זה כמה ימים- צריך לתת לי זמן עליו.. אחרי שאעבור איתו את המשימה - אחזור עם מסקנות. מבטיחה





עידכון 16/7/15
אז אחרי חודשיים של רכיבה עם הוולו קרוסבואו החלטתי שגם הוא לא בשבילי. מבטיחה לחזור
עם מסקנות- כשאמצא את היהלום

עידכון 21/5/16

ואני ממש מרוצה. כרגע salle royal ellipse בשנה האחרונה אני רוכבת על 



SELLE ROYAL ELLIPSE

1 comment: